zondag 25 oktober 2009

de kracht van een motto

rozen verwelken
schepen vergaan
dus zit niet te zeuren
en doe er wat aan.

Dat is mijn motto bij het coachen. Dus als je nog eens plannen hebt om gezellig langs te komen om samen een potje te janken en dan te klagen over al het onrecht dat je is aangedaan, dan raad ik je aan een deurtje verder te gaan. Dit motto houdt de voor mij niet geschikte kandidaten buiten de deur en opent tevens de deur voor mensen die daar wel goed bij passen. Het is in 1 klap duidelijk. Geen slachtoffer rol, geen rouwverwerking, niet de schuld bij de banken, werkgever, vrouw, kinderen of weet ik veel wie allemaal leggen. En als je er aan toe bent om het bij jezelf te zoeken is het mooiste van alles dat je er ook echt iets aan kunt veranderen. De banken, de werkgever en zelfs je vrouw zijn allemaal niet te veranderen. Jezelf veranderen daarentegen is eenvoudig. Meestal staat er maar 1 heel klein woordje in de weg: ego! Eitje dus :-)
Dus voor iedereen die er klaar voor is het heft weer in eigen handen te nemen, de regie weer zelf te gaan voeren is bij mij aan het juiste adres. Financieel, relatie, werk, gezondheid. De inhoud is voor mij niet belangrijk, die mag je zelf oplossen. Het gaat om het proces, de manier waarop je omgaat met de tegenslag. En die help ik je oplossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u