zaterdag 7 juli 2012

back to the 80's

Eerst de brutal facts: 93 kg en buikomvang van 111 cm. Om het voorzichtig te zeggen, da's wel eens wat minder geweest. Hoogste tijd dus er wat aan te doen. En behalve de hoogste tijd, heb ik er ook tijd voor of beter gezegd wil ik er tijd voor maken. En dat is een van de belangrijkste randvoorwaarden om een succesvol verandertraject succesvol af te kunnen ronden.

Gedurende deze blogs, ook te zien als een soort van dagboek tijdens de verandering, zal ik steeds de combinatie proberen te maken tussen de inhoud en het metaniveau. Dus de combinatie van het afvallen zelf (wat doe ik, wat eet ik, wat sport ik enz.) en de reflectie hierop vanuit verschillende niveaus (wat is de strategie, hoe kan ik die hergebruiken voor mezelf en in coaching, wat doe ik de volgende keer anders). Ik zal proberen de diverse meta-states te omschrijven (voor de NLP-ers) en die te combineren met de vMemes van van Spiral Dynamics. Kortom naast het zelf ervaren en daar de vruchten van plukken wil ik een strategie over houden om anderen te kunnen helpen bij een vergelijkbare exercitie.

Wat ga ik inzetten? Ik wil ervaren hoe sportvasten werkt. 21 juli start mijn vakantie en start ik (samen met Eliane) met de vastendagen. Daarvoor zijn er 3 afbouw dagen en daarna 4 opbouw dagen. Aan het einde van die 10 dagen wil ik weer in de 80 kg wegen (bijv. 89,5). Daarna ga ik verder met de bedoeling om op 1 september 2012 84 kg te wegen en de buikomvang onder de 100 te hebben. Uit het verleden weet ik dat de weg naar 84 kg goed te doen is en dat de stappen daarna (in aug 2009 woog ik op het moment dat ik de kwart triatlon in Londen heb gedaan 81 kg) heel zwaar zijn. Ook voel ik me bij 84 kg op mn best.

Ik wens mezelf veel succes :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u