maandag 20 juni 2011

72 uur

Bent u bekend met de 72 uren regel? Ik moest er plotseling aan denken toen ik de eerste 10 acquisitie tips zag van @Drendabel. Zijn eerste tip is: Niet denken maar doen!
Veel mensen hebben er last van, acquireren is belangrijk maar blijft te vaak op de "to do" lijst staan. Des te langer u wacht, des te hoger de drempel.
Ik onderschrijf dat van harte. Door mijn werkzaamheden als organisatieverbeteraar kom ik vaak in situaties bij bedrijven waar men wel graag wil maar niet tot actie komt. Het blijft dan hangen bij goede bedoelingen en mooie plannen in hoofden. Ergens (waar was dat ook alweer?) heeft iemand dat heel mooi opgeschreven in een boek. Hij schreef "... dat we in dit leven gestalte geven aan wat we in onze geest beleven." Ik gebruik een combinatie van Spiral Dynamics, NLP en Lean om bedrijven daar mee te helpen maar dat kan uiteraard ook op andere manieren.

En die 72 uur dan? Ik weet ook niet meer waar ik daar het eerst van gehoord heb. De regel zegt dat als we ons iets voornemen en niet binnen 72 uur actie ondernemen het nooit meer gebeurt. Je hebt het dan zo lang uitgesteld dat je het als het ware vergeet. Vorige week wilde ik een kaartje per post (ja dat bestaat ook nog) versturen aan een goede vriend van me die bijna jarig was. Dat leek me wel eens leuker om te doen dan al die digitale groeten. Uiteindelijk is het toch maar een hyves krabbel geworden.

Net als bij de acquisitietips van @Drendabel is het zaak om snel, en in ieder geval binnen 72 uur actie te ondernemen. Al is het maar een kleine eerste stap (koop het kaartje maar alvast) dan verdwijnt het minder snel uit je systeem.

Succes ermee en hou me maar op de hoogte :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u