donderdag 19 mei 2011

Spirituele leiders

We houden allemaal van spiritualiteit. Als je daar anno 2011 niet aan doet hoor je er niet meer bij. Als man laat je meer van je vrouwelijke kant zijn, ga je af op je gevoel en moet je soms een beetje huilen. 5 jaar geleden heeft het bij mij ook toegeslagen en sindsdien zit ik er mooi mee. Hoe meer ik er over lees hoe minder ik het begrijp en hoe langer ik er over denk hoe verwarder ik raak. Maar gelukkig is dat een goed teken want als je het zou snappen dan snap je het niet. Snap je? Het heeft ook wel zijn goede kanten hoor. Tegenwoordig kan ik vanuit de ogen van een ander kijken, weet ik wat het is om zonder oordeel te praten en heb ik verstand van energie en drijfveren. Tja, waar is die goeie ouwe tijd toch gebleven dat je er gewoon iets van mocht vinden.
En als ik er dan helemaal niet meer uitkom zijn er de spirituele leiders. Die schrijven samen honderden, nee duizenden boeken vol, brengen DVD's uit en bieden keuze uit tig workshops en trainingen. Daar zitten soms een aantal hele goede tussen, heel veel gemiddelden en ook nog flink wat echte bagger. Het zijn soms net gewone mensen.

Voor iedereen die geinteresseerd is in lijstjes heb ik nog een mooi lijstje gevonden:

Een lijstje met de 100 meest invloedrijke spiris. De helft van de mensen op de lijst heb ik zelfs nog nooit van gehoord laat staan iets van gelezen. Ik heb nog een lange weg te gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u