- De wet van waarde. Het gaat er in het (bedrijfs)leven om wat je echt toevoegt. Creeer diensten die klanten overstelpen met waarde, die hun verwachtingen overtreft
- De wet van vergoedingJe inkomen wordt bepaald door de hoeveelheid mensen die je bedient en hoe goed je hen bedient. 1-op-1 coaching zet dus geen zoden aan de dijk, voor hogere verdiensten verzin je diensten die een groot publiek weten te bereiken.
- De wet van invloed. Je invloed wordt niet bepaald door macht en geld, dat werkt net andersom. En invloed verkrijg je daar de belangen van anderen voorop te stellen. DOe die dingen waar de ander blij van wordt.
- De wet van authenticiteit. Het meest waardevolle dat je kunt geven is jezelf. De meeste mensen spelen een rol of zijn bezig het met volgen van een script dat ze uit een boekje/cursus geleerd hebben. Ben jezelf en zit er met je hart in.
- De wet van ontvankelijkheid. Het universum bestaat uit geven en nemen. Zonder de een bestaat de ander niet. Wij ademen zuurstof in en kooldioxide uit en de plantenwereld doet het omgekeerde. Zonder de een werkt de ander niet. Stel je open om te ontvangen en gun de ander dat hij ook kan geven.
Al met al is het een lezenswaardig boek dat op een regenachtige middag lekker makkelijk wegleest.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Dank u